2012. július 23., hétfő

SAD 7 Klasszikusok új formában: Meggyes pite parfé

Ez igen nehéz, mostanában elterjedt kihívásnak kell megfelelni

Ugyanis mindenki szereti a megszokott, vagy régi , gyerekkori kedvenceket, ízeket, de mivel haladni kell a korral, ugyanabban a köntösben nem találjuk már elégnek, ezért az újragondolás, vagy átmódosítások kellenek ahhoz, hogy trendi, vagy korabeli legyen.
Ez nemcsak a gasztronómiában, de a divatban is igen megfigyelhető, az anyagok minősége már új, korszerű, míg a minták teljesen követik a 80-as évek formavilágát.

Visszatérve a Katucikonyha 7.forduló SAD-hoz, szerintem ez a legnehezebb feladat, hogy újratervezzünk egy ( akár több tíz éves,) jól bevált finomságot.

Sok-sok remek újítást láttam mostanság pl  Rákóczi túrós macaron,  fagyi, bonbon, ezért is fájt a fejem, ugyan mit találhatnék ki?

Mivel szeretnék idényjellegűt, ezért mi sem természetesebb, mint hogy meggyes pitét állítsak elő, de most a nagy melegre való tekintettel:

Meggyes pite-parfé lett. belőle

Igazi nyári finomság , iszonyú könnyen ,10 perces előkészülettel.

Hozzávalók: 2 marék meggy (kimagozva), 3 kanál porcukor/ vaníliás cukor, 1 citrom leve, héja, 200 g mascarpone, 1-2 dl tejszín, babapiskóta (ízlés szerint).

A tejszínt habbá verjük, összeforgatjuk a mascarponéval, cukros meggyel, opcionálisan tördelünk bele babapiskótát, majd a tetejére szépen sorba fektetjük kb 6 db piskótát.
(Én egy műanyag dobozt találtam ennek a mennyiségnek, de lehetne torta formában is, vagy bármilyen alakzatban. De amikor megálmodtam, akkor pl csokipohárban láttam a szemeim előtt,  majd ezt is bemutatom!)
Amikor kivesszük a mélyhűtőből, megfordítjuk és akkor az alján lesz a tészta és a tetején a gyönyörű meggyes krém.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése