2013. június 15., szombat

VKF 57. Palacsinták: Spárgás füstölt sajtos

Hát persze, hogy nem tudom kihagyni, ez az édesség, mit mindenki imád!

Ezzel a palacsintával készültem a VKF 57 fordulójára egyik kedvenc blog írom ötletére Colors in the kitchen felhívására.

Emlékszem , amikor a Kálvin téren nyílt az első óriás palacsintázó! Nem hittem el, mennyire jó hely, ott a kedvencem a Szép Heléna volt, ami ha jól emlékszem őszibarackkal és vaníliaszósszal leöntve ettük.
De emlékszem volt só is, zöldségekkel és talán füstölt sajtos szósszal .

A mostani palacsintám kivételesen nem édes lesz, hanem sós: spárgával gondoltam, mert ilyet még nem ettem és májusban ennek van a szezonja!

Gondolkoztam azon is, hogy egyből epres-spárgás lesz, de aztán azt mégis meghagytam salátának!
(a kiírás még májusban volt, én meg egyből neki is láttam!)

Hozzávalók:
1 tojás, 1-2 dl tej, 5 ( 10 dkg kb) evőkanál liszt, 10 dkg reszelt füstölt sajt, só, bors,olívaolaj, friss aprított koriander zöld Ettől igazán különleges ízesítésű lett!
Töltelék és szósz:

fél csomag spárga (sós- cukros-ecetes vízben megpárolva
besamel mártás:4 dkg vaj,4 kanál  liszt, 3-4 dl tej, szerecsendió, só, bors + reszelt füstölt sajt
(Ha szeretnénk hígítani, még öntsünk hozzá tejet és kész is a szósz rá!)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése