2012. január 8., vasárnap

Thai jellegű rákleves

Ezt a csodálatos szürke  királyrákot használtam ebbe a finom,  kicsit erős  és  intenzív  levesbe!
Ugyanis egyik nap ellátogattunk egy thai étterembe, és annyira ízlett a rákleves, hogy nekem is muszáj volt ismét elkészítenem. Egy- két hozzávaló természetesen nem volt itthon, de azért ez is igen jól sikerült!


Szerintem telitalálat, a kókusztejtől selymes, kellemesen édeskés, és csípős egyszerre!


Hozzávalók: pár szem krumpli, 200 gr királyrák,  2 dl  kókusztej,  1 citrom,  1-2 chilipaprika, 2-3 gerezd fokhagyma,  2 kaffírlime levél, 1 dl fehér bor (most Nyakas Irsai Olivér)
 csipet koriander, késhegynyi gyömbér, 2 kanál halszósz

Elkészítése: olívaolajon a  reszelt gyömbért, koriandert, zúzott fokhagymát chilit pár percig forrósítjuk, belerakjuk a rákokat,  citromot facsarunk rá, meglocsoljuk halszósszal (ízlés szerint, nem kell sok), felöntjük borral,  forraljuk, aztán a krumplit is hozzá kockázzuk. Végén  a kaffirlime levéllel és kókusztejjel is összeforraljuk.












2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a thai ráklevesed, szép a tálalás és a fotó is.
    Hasonlót én is készítettem, ha van kedved nézd meg: Thai tökleves egytál, rákokkal
    http://eshobbychef.blogspot.com/search?q=Thai+tökleves

    VálaszTörlés
  2. Köszi, máris nézem!:)

    VálaszTörlés