2012. január 15., vasárnap

Vörösborban sült szegfűszeges nyúl

Szeretek esténként  napi levezetőként  főzni! Kikapcsol, nem kell gondolkozni a dolgokon, csak alkotsz valamit, amit nemcsak nézhetsz, de meg is ehetsz.
Pár éve még nem éreztem ennek az igazi filingjét, de manapság már meg is tudom fogalmazni.
Egyik este, egy nehéz nap után, amikor nem értesz semmit, mi és miért zajlanak olyan dolgok körülötted, amit nem akarsz, nekiestem a nyúl lapockáknak.
Este volt, mindenki éhes, és mégsem lettem ideges, hanem csak egyre kerültek elő azok a dolgok, amik végül is belekerültek ebbe a mennyei vacsorába.
Rég ettem ilyen finomat,gyorsan megörökítettem, bár szerintem pont ennek van varázsa, hogy egy olyan új fűszerezésűt készítesz, amire sokáig emlékezni fogsz, mégsem csinálod minden nap úgy.

Hozzávalók: 6-8 db nyúl lapocka/comb, 1 nagy lilahagyma szeletekre vágva, kb 1 nagy szelet füstölt csülök csíkokra vágva, libazsír/olívaolaj/vaj, só, bors, színes borsok, szegfűbors,1-2 kk szegfűszeg, csipet chili, majoranna, kakukkfű,  1 babérlevél , 2 kk csípős ketchup,  kb 2-3 dl chilei vörösbor (Shiraz)

Köretnek mostanában a kedvencem a bulgur, csak forró vízbe beleteszem és fél egy óra múlva kész is.
Természetesen sóval , borssal, olívaolajjal , esetleg citromlével ízesítem utána.
Amit még a hűtőben találtam, azzal lett tökéletes: házi gasztro ajándéknak készült, de persze megkóstoltam és nem adtam oda senkinek Olívaolajban eltett fűszeres (chili, fokhagyma, fűszerek) sajt.











2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, finomat alkottál. Engem is kikapcsol a főzés.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik, finomabb volt, mint a képen!
    Már írtam egy választ, de eltűnt, igen , sokan vagyunk, akik
    így is szeretnek főzni!:)

    VálaszTörlés