2012. február 1., szerda

Narancsos-málnaecetes kacsasült

A narancsos kacsa kicsit a karácsonyhoz köthető, de így legalább ünnepi élményt  ad máskor is.
Sok-sok recept van ebben a témában, viszont kicsit újítottam a málnás balzsamecettel.
Ezt főként salátákra használtam eddig, de ehhez a kacsasülthöz is tökéletes volt!

Hozzávalók: 1 kacsa, só, szegfűbors, koriander, fehérbors, rózsabors, belsejébe és köré répát és lilahagymát raktam.
Narancsos szósz 2 kanál cukor (karamellizálva), kb 1 dl házi narancslikőr, 3 narancs reszelt héja, leve,
pici só, szegfűbors, akár 1 dl málnás balzsamecet (ízlés szerint) 1 kanál vaj

Ezt a mártás külön jól összeforraltam, addig kb 1,5 óráig saját zsírjával locsolva sütöttem a kacsát, majd ezzel a narancsos öntettel is meglocsoltam és sütöttem még 1 óráig tovább.

A köret szerintem lehet rizs is, burgonyafánk is, de a sült répával most elegendő volt.

Mi mással, mint egy fantasztikus belga málnás sörrel koccintottunk utána!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése