2012. február 19., vasárnap

Korallcseresznyés kuglóf

Ha beütöd a zsidócseresznyét, (más néven földicseresznye), ez a finom, savanykás-édeskés gyümölcs jön elő, mely Dél-Amerikából származik.
Állítólag van mérgező hatású fajtája  is, remélem most nem az lesz!:)
Ami megfogott benne, a különleges héja, és fotogénsége. Szerettem volna lefotózni, aztán persze megkóstolni
is. Finom, nem túl édes, savanykás kis bogyó, magja nincs, viaszos a héja.
A narancsos ízvilághoz remekül passzol , ezért narancsos-citrusos kuglófot sütöttem(hozzá).
Egy gyönyörű sütemény, a kuglóf jutott eszembe egyből róla, úgy gondoltam, való bele , mégsem láttam sehol ilyen receptet.
Ezért megvalósítottam,remélem másnak is ennyire fog tetszeni!


Hozzávalók: 3 nagy tojás, 15 dkg cukor, 1 vanília rúd belseje, 1 narancs leve, 1 citrom reszelt héja,  1,5 dl tej/tejszín, kb 8 dkg vaj, 1-2 tk sütőpor, kb 20 dkg liszt.

Egyszerűen, nem szétválasztva,  az egész tojásokat dolgoztam össze először cukorral, majd a folyékony alapanyagokkal, vajat olvasztva, végül  beleszitálva a lisztben  először elkevert sütőporral..




































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése