2011. március 15., kedd

Brokkolis saláta fokhagymás sülttel

A tavasz színe: zöld, a megújulásé is és bizonyos vitaminoké is, amikre biztos nagy szükségem van, mert ha elnézem mostanság zöld mániám nem csitul.

Mindig csak a brokkolikrémlevesre gondoltam régen, de mivel csak én szeretem, inkább egy salátát dobtam össze, amit biztos mindenki szívesebben eszi.
Amikor a csirkés egytálételt csináltam, akkor nagyon megkedveltem a brokkolirózsákat, ezért mindenképp valami tartalmas dolgot szerettem volna.
Eddig nem kedveltem a "meleg" salátákat, főleg ha főtt krumpli is került bele, de most a Lidl-ben kaptam egy nagyon formás, hosszúkás , apró krumplit, ami tipikus salátába való, és tökéletes lett benne.
A brokkolit rózsákra szedtem, felforralt vízben pár percig főztem (só, köménymag, fokhagyma), a krumplikat héjában megfőztem, felszeleteltem, majd hagymát is vágtam. (Eredetileg lilahagymával lenne színpompás, de elfogyott, ezért vöröshagymát tettem bele.), ízlés szerint még sült szalonna díszítésként.
Az öntet: kb 1 dl olaj, só, bors,  2 gerezd tört fokhagyma,  2 kanál csípős francia mustár.
Lehetne bele még pici bort, borecetet is tenni. A tálalásnál balzsamecettel locsoltam meg.
Fenséges volt! Nem tudtam abbahagyni!
Persze készült hozzá egybesült (sertés) is, fokhagymákkal  tűzdelve. Ez meg a fiúknak volt kitűnő.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése