2011. december 19., hétfő

Túrótöltelékes máktorta gránátalmával, sárkánygyümölccsel

Ez egy próba volt karácsony előtt, milyen jópofa, különleges tortát lehet készíteni.
Csak fogtam és nekiálltam, fogalmam sem volt mi lesz a  vége, annyi minden volt a fejemben.

Elkészült ez az igazán színpompás és nagyon eredeti torta, melyhez bár rengeteg összetevő, alapanyag szükséges, érdemes kipróbálni. Kifejezetten nem egy túlédes, tömény torta, ezért szerintem még azoknak is ízlene, akik nem szeretik a tortákat.

Ami számomra is igen meghökkentő, a sárkánygyümölcs nem csak kinézetre, de ízben is való a mákhoz. Nem túl édes, viszont naranccsal nagyon passzol hozzá, nem beszélve  az érdekes fekete magjairól. (Kifogtam olcsóbban  a Tescoban.)



Hozzávalók: ( két kicsi tortácskához) , 2 db tojás, 1,5 dl tejszín, fél narancs leve, héja, reszelt citromhéj, 150 dkg cukor, kb 150 dkg liszt, 7 dkg vaj, 100 dkg mák, sütőpor
Túrótöltelék: 10 dkg túró,  tejszín/ tejföl, cukor, vagy ízlés szerint méz, vanília kikapart magja, 1 citrom reszelt héja
Gyümölcs öntet: 1 db Sárkánygyümölcs, 1 narancs leve, méz, étkezési keményítő (összeforralom)
Díszítéshez: 1 -2 nagy gránátalma




















4 megjegyzés:

  1. Nagyon tartalmas név :) Jól néz ki nagyon, biztos fincsi volt.... :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, most kiírtam a teljesség kedvéért!:)
    Hamar elfogyott, az biztos!:)

    VálaszTörlés
  3. Sárkány gyümölcsről soha nem hallottam,de a tortácska szuper!!Viszem a receptet!!! Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  4. Oké, a sárkánygyümölcsöt először Thaiföldön láttam, ettem, igen különleges, de természetesen jó lesz anélkül is!:)

    VálaszTörlés