2012. november 24., szombat

Fűszeres kávélikőr


Vannak időszakok, amikor imádok kávézni, de ma már a rosszat meg sem iszom!
Szeretem a hangulatát, amikor télen a hidegről bemegyünk egy kávézóba, és finom illatú meleg fogad!
Szeretem a különlegességeket,viszont egy presszót nem tudok meginni, én inkább édességnek veszem a kávézást is, tejszínhabbal, mézzel , fahéjjal vagy naranccsal.

Most úgy látszik a karácsony közeledtével belekapok olyan egyszerű dolgokba is , mint ez a kávélikőr,
(bár még sosem ittam,) persze régebben a Bailey's-t is próbáltam kikísérletezni itthon....

Hozzávalók: 2,5 dl vodka, 2,5 dl víz, kb 5-10 dkg őrölt kávé , 20 dkg cukor, fahéj, csillagánizs, szegfűszeg, cukor /vaníliás cukor/ vanília eszencia

 de lehet így is én most ezt választottam:

0,5 dl vodka, 20 dkg barna cukor , 5 g ( 50 szem most Etióp )kávészemek, 1 narancs héja ,1 kardamom/ fél rúd vanília, (de lehet még mást is)

Beleteszem egy sötét üvegbe, néha rázogatom és pár hét múlva kész is!
A fotó kb 5-7 nap állás után készült, még sötétedni és finomodni fog, mert megkóstoltam, de már így is kellemes!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése