2013. január 13., vasárnap

Narancs - citrom curd (többféle változata)

Lehet, hogy ciki, de még nem készítettem el ezt a krémet, pedig rengetegszer láttam.
Most elérkezettnek éreztem az időt és a sok narancs felhasználását is !

Nagyon finom, nem is gondoltam volna, hogy ennyire jó...!:))

Hozzávalók:
2 narancs, + reszelt héjuk, 1/2 citrom leve, 1 egész tojás + 2 tojássárgája ( ha szeretnénk 2 egész tojással is tökéletesen működik!), 10 dkg barna cukor, kb 8 dkg vaj + én tette bele egy mokkás kanálka narancsvirág vizet is!

vagy a citromos verzió
3 citrom leve, héja,  4 tojássárgája, 200 g cukor (nekem ez sok, elég 100-150 g is!), 200 g vaj

vagy tojás nélkül Jamie Oliver alapján:
2 narancs héja, 2 citrom leve, héja, 100 g v aj,100 ml fehérbor, 30 g kukoricakeményítő, 50 ml whisky, 150 g cukor

Gőz fölött kb 10 perc alatt krémmé főzzük a hozzávalókat, valaki fele vajjal és a végén teszi bele a másik felét..Lehet változtatni, mindenhogyan működik!








4 megjegyzés:

  1. Én is épp most tettem fel a blogomra :), szintén most készült először, kicsit más recept alapján. A tojás nélkülit is ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  2. Olyan finom és egyszerű!:) Az egyik adagot (méghozzá a citromosból) én bekanalaztam, mert eszembe jutott róla gy régi dolog, a citromhab, lehet hogy majd továbbfejlesztem (habosítom).:))

    VálaszTörlés
  3. Elvittem a krémeket, mert olyan jól hangzik, hogy elkészítem.:) Whiskym nincsen, biztos jó a konyak is.?

    VálaszTörlés
  4. El is hagyhatod a whiskyt, de szerintem próbáld ki konyakkal , nem hiszem,hogy elrontja!:)

    VálaszTörlés