2013. április 21., vasárnap

Vaníliás kávé bavarois

Ezt a finom kis krémet egyik este főztem, mert nagyon tetszett a neve. (És mert rám jött, hogy ennék valami tejszíneset...!:))
Magyarul, bajor krémként  is találkoztam vele. de olyan különlegesnek tűnik a bavarois szó.

A tojássárgákat kikevertem mézzel, cukorral, hozzáöntöttem a kávét,kávélikőrt, tejszínt és lassú tűzön folyamatos kevergetés mellett beleszórtam a zselatint, amíg besűrűsödött.
Éjszakára a hűtőben várta, hogy másnap legyen.
Találtam olyan receptet is, melybe plusz felvert tejszínhabbal vagy tojáshabbal dúsítják, de nekem ez most így is tökéletes lett!
Hasonló a panna cottához, kicsit kevesebb zselatinnal.

Ha valaki szereti a pikáns ízeket, ribizlivel koronázhatja meg, nekem (mint eper és más piros bogyós mániásnak) nagyon harmonizál a kávé és ribizli íze együtt!

Hozzávalók:
3 dl tejszín, 1 dl erős kávé (eredeti receptben) / nálam  1/2. dl kávé,1/2 dl vanília eszencia,,  1/2  dl házi kávélikőr, 3 tojássárgája, méz / 60 g barna cukor, 2 db lapzselatin / én 1-2 k zselatinport használtam















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése