2011. január 21., péntek

Narancsos trifle

Nemrég Elif blogjából csináltam meg egy receptet, ma meg az ő ajánlatára majdnem druszám: Strawberry blogjára készülök. Természetesen a neve is más, mert szerintem hasonlót készítettem, de nem ugyanazt.
A trifle egyszer készült fotózásra már (nem is olyan régen), és most azt hiszem még finomabb összeállítást
láthattok. A keksz helyett csokis brownie került az aljára és mascarponével, naranccsal rétegezve nagyon klassz kis poharas édességet kaptam.

Brownie tuti recept: 2 tojást kb 20 dkg cukorral gőz felett krémessé keverünk, addig 10 dkg vajat és 10 dkg étcsokit is felolvasztunk, a tojáskrémhez vaníliaesszenciát 30 g kakaót és 80 g lisztet szórunk, sütőporral és a csokis masszával átkeverjük, forró sütőben megsütjük. (persze a csipet só, mint mindig , mehet bele!)
Az ő karácsonyi receptjében tejföl + cukor volt a krém, én inkább mascarponével rétegeltem.
Krém: mascarpone, vaníliás cukor, méz, mézeskalács fűszerkeverék.
A tejszínhabba én nem szeretek zselatint tenni, ezért kihagytam, viszont inkább reszeltem narancshéjat bele.
Az alsó réteg tehát csokis brownie, utána  mehet a narancslikőr, de a gyerekek miatt elhagyható,
azután a lekvár (narancs) vagy narancsdarabok, utána a mascarponés krém és tejszínhab.
Én morzsákkal díszítettem meg, így mutatósabb is és izgalmasabb is enni.
Tényleg nagyon finom édesség, ti is próbáljátok ki!
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése