2011. április 28., csütörtök

Fűszerkéregben sült báránysült pink töltelékkel

Báránysült: nem tudom miért, de egy ideje elkezdtem úgy sütni-főzni, ahogy régen az emberek, az évszaknak megfelelően.
A mostani ebéd igen különlegesnek mondható. A zöld fűszerkéreg már nagyon sok újságban felkeltette a kíváncsiságomat, az biztos volt, hogy most elkészítem.
A töltelék pedig úgy jött, hogy a pink dolgok valahogy még mindig a kedvencek között szerepel és mivel szerintem a juhtúró és fetasajt mindenhez jól illik, ezért belecsempésztem a húsba is.
A salátával igen laktató összeállítást kaptam, aminek mindenki nagyon örült.
Igazi ünnepi ebéd tette jókedvűvé a napunkat!

1 kg bárány/ borjú lapocka, 2 evőkanál olaj
Fűszerkéreg: 1 csokor petrezselyem, 1 csokor tárkony, 2 rozmaringág, 1 csokor kakukkfű, 10 dkg vaj, 4 evőkanál zsemlemorzsa 2 tojássárgája,
Töltelék: 15 dkg feta sajt, bors, sült cékla (reszelve), pirított fokhagyma
Saláta: 1 doboz ( chilis ) fehér bab, 15 dkg ruccola, 1 gerezd fokhagyma, 1 fej lila hagyma, 3 paradicsom, 1 fej jégsaláta, 5 kanál olívaolaj, 1  citrom leve, só, bors, 1-2 kiskanál mustár (magos).

Először az olajon átsütöttem a húst, aztán lyukat fúrtam és megtöltöttem a céklás-feta sajttal, és mielőtt kész lett volna, 15 percre a zöld fűszerkéreggel is megkentem. Ha barnul a kéreg , fóliával letakarhatjuk.














2 megjegyzés: