2011. január 4., kedd

Aranygaluska tojáslikőrös sodóval

Úgy gondoltam, hogy karácsony valamelyik napjára készítem el, de a minap került csak sor rá
mindenki örömére! ez az édesség is olyan, mint a zserbó és társai, sokan gondoltuk azt, milyen
bonyolult. Persze, hogy nem az, lehet sokáig kell rá várni, de megéri!
A kelt tésztától sem muszáj félni, csak el kell kezdeni és majd magától átalakul: megkel.
A tésztától: 50 dkg liszt (lehet teljes kiőrlésű is). 2,5 dkg élesztő, cukor, pici só, 1 tojás, 3 dl tej, 1 citrom héja.
lehet még kevés vajjal dúsítani.
Egy órán át pihenhet,( addig végigfőzzük a többi ételsort ), olajba mártott pogácsaszaggatóval
kiszúrjuk a kinyújtott tésztát, A kis gombócokat megforgatjuk először vajban, majd sok cukros dióban,, és kivajazott sütőformába rakjuk. Megint kelesztjük kb fél órát, azután megsütjük, amíg meg nem pirul a teteje.
Persze, hogy borsodót akartam rá! De mivel elfogytak a tojások, ismét kreativitásomat
halásztam elő és ez lett:
Vajon lisztet futtattam először tojáslikőrrel, majd tejjel felhígítottam, vaníliás cukorral és esszenciával
 fűszereztem.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése