2011. január 25., kedd

Az a bizonyos: Rugelach

Ismét zavarban voltam , amikor hiába kutattam a kisagyam hátsó bugyraiban, semmit sem találtam róla...
Hiába , nem jártam még New Yorkban, sajnos, most már apránként odavezet valami, ha nem más, a sütik .
Ezért szeretem az ételeket , főzést,  ízeket, mert eljuthatok bárhová, akár itthonról is.
Ami először megtetszett: krémsajtos a  tésztája, másodszor mindenféle földi jóval tölthető, ja és mindenki csodaként áradozik róla. Persze a kíváncsiságom győzött és íme ez az első ilyen nevű süteménykém.
Hozzávalók: 10 dkg vaj, 10 dkg mascarpone/krémsajt, 6 dkg cukor, só, 15 dkg liszt.
Töltelék : Ami igen tetszetős, bármit tehetünk bele, mazsola, dió, mogyoró, mandula, kakaó, csoki, lekvár stb...
Én három félét tekertem, fahéjast, kakaósat és csokis-eperlekvárosat.
Hát igen, most már tudom, miért áradoznak róla, én is ezt fogom tenni, fantasztikus!
Az alapanyagokat berakjuk a robotgépbe, ez megkönnyíti az összedolgozást, de persze kézzel is lehet,
egy éjszakára hűtőben ajánlják pihentetni, ez a legrosszabb, hogy csak másnap eheted...!
Viszont ez a mennyiség éppenhogy kóstolásra elég, minimum a duplájával kell számolni, ha tényleg
enni is akarunk belőle.
Kinyújtással nekem nem volt gondom, de persze alá kell lisztezni, körcikkekre vágjuk, majd kenjük és tekerjük.
A sütőtől függően, na meg a nagyságuktól, 10-20 perc alatt kész.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése