2011. október 11., kedd

Pagoda karfiol leves

Úgy szeretem, ha valami kicsit más, különlegesebb a megszokottnál.
Már tavaly is találkoztunk ezzel a szép zöldséggel, most ismét a tányéromba akadt .
A neve is meghökkentő, (főleg az ott dolgozóknak,) szinte senki sem ismeri, nemhogy főzné...!
Természetesen én megismertetem a pénztárosokkal is, nemcsak ezt, hanem a múltkor a passiógyümölcsöt is.
Meglepődtem, amikor bevallotta a gránátalmát  viszont megismeri....

Szóval ez a finom kis , meleg leves egyik este készült, amikor már nagyon vágytam egy melengető vacsira.

Hozzávalók: 1 közepes (kg) fej Pagoda karfiol, 6 szem krumpli, 2-3 gerezd fokhagyma, só, bors (színes durvára tört) , 2 dl tejszín, szerecsendió, sok petrezselyem,  pici liszt/keményítő (habaráshoz),  víz.


















2 megjegyzés:

  1. Nem akarsz írni egy picit az elkészítéséről is? :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Leírhatom, persze, de olyan egyszerű, hogy ne is gondoltam rá!:)
    Vízben feltettem először a karfiolrózsákat, sóval, borssal, fokhagymával főni, 10-15 perc múlva a krumplikockákat is, majd amikor megpuhult a krumpli, behabartam a tejszínnel elkevert keményítővel, szerecsendiót reszeltem rá és aprított petrezselyemmel még pár percig főztem.

    VálaszTörlés