2012. október 24., szerda

Rántott vargánya kecskesajtos-gombás derelyével

 Tésztafaló erdőlakó című művem ez lenne a VKF 52.felhívására:
                       
                      Diós- zabpelyhes  bundás vargánya ,
köret              Vargányás- kecskesajtos töltelékes krumplis derelye


Ez az én bajom mostanában: mindig megsajnálok valakit, akinél vásárolok.
Most éppen a piacon a gombáknál, hogy vigyem még el ezeket is, és persze hogy elhoztam, így legalább többfélét főzök belőle.
Ez az egyszerű rántott gombának készülő csak a krémlevese, és a rizottója,  illetve a derelye után jutott eszembe.

De természetesen nem sima panírral készítettem, mert nekem muszáj valamit belecsempésznem!
Nagyon ízletes volt a mandula ill dióban hempergetett húsok panírja, ezért így készítettem el most is!


Hozzávalók:
 3 nagy vargánya kalap, só, frissen őrölt bors, 2-3 tojás, liszt, zsemlemorzsa helyett: zabpehely, tört dió (olajon kisütöttem)
Derelye: 40 dkg főtt krumpli, só, bors, 1 tojás, liszt (amennyit felvesz), de lehetett volna csak liszt és tojás alapú tészta is, viszont akkor nem ennyire lágy és ízletes
Töltelék: 1 marék vargánya, só, bors, dióolaj, olívaolaj, fokhagyma, póréhagyma, dió, fűszeres kecskesajt
Öntet:  Parmezán, tejföl, fokhagyma + a töltelék maradékával











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése