2011. május 18., szerda

Sörös-köményes zsömlék

Érzem, nemsokára nyár lesz, és jön a sörözés időszaka.
Nagyon szeretek "kiülni", alig vártam, hogy kinyissanak a teraszok és a napsütésben kortyolgassuk az italunkat..

Ez a zsömle nekem még új volt, kicsit féltem is, nehogy lehessen érezni a sör ízét. de nagyon klassz lett,
bátran ajánlom a nem söröző személyeknek is!

Hozzávalók: kb 50 dkg liszt, 1 evőkanál méz, 5 dkg élesztő, 2,5 dl világos sör (én most szűretlen búzasört tettem bele), 1 tojássárgája, 1 teáskanál köménymag.

A sörben elkutyultam az élesztőt és a mézet, ezt a lisztkupac közepébe öntöttem , megsóztam és jól meggyúrtam. Langyos helyen kb 1 órát kelesztettem, nagyon szépen megkel.
Kb tíz-tizenkét darab gombócot formáztam, megkentem a tojássárgával, megszórtam köménymaggal és a tepsiben még 20 percig pihentettem.

Addig sütjük, amíg szép piros nem lesz!









3 megjegyzés: