2010. november 11., csütörtök

Libator Márton napjára

Alig vártam november 11-ét, hogy libát együnk!
Tavaly libamáj volt többféleképpen (tokai aszúsan, fokhagymásan stb), idén egyszerű combokat fogok sütni, mert van abban valami pikáns, ha érezzük a valódi ízét és nem "rontjuk el" gyümölcsökkel, mézzel .
Nem vagyok válogatós, ezért bárhogy jöhet, mert persze hogy szeretem gyümölcsökkel a húsokat.
Akciósan rácsaptunk a libacombokra.
Elkészítése: besózom, majorannázom és fokhagymával megtűzdelem.
Libazsírt teszek rá és abban sütögetem  (1-2 óráig)
Mivel imádjuk a lilakáposztát, ezt vettem hozzá. A libazsíron megkaramellizált cukorra dobom, sózom, borsozom, köménymaggal szórom,almaecetet teszek rá és végül almadarabkákkal párolom.
Szoktam még balzsamecettel, málnaecettel és borral is locsolgatni. Sőt az almáshoz tökéletes a fahéj és szegfűszeg fűszerezés is!

 Azért tettem fel a Cicánkat, mert neki is igen különös ízlése lett, ugyanis imádja, amit én :  az olívabogyót, székelykáposztát, kelt tésztát, pogácsát, és most a párolt almát is kilopta a tányérból!
Hihetetlen ínyenc! Nem a húst, hanem a káposztát szaglászta inkább. És persze, ő is ünnepeljen velünk, hiszen
nemsokára tíz éves lesz és ha szülinapra nem is, karácsonyra szoktunk neki is drága kis ételeket ajándékozni.
Amit a fa alá teszünk és ott is szokta néha elfogyasztani.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése