2011. február 1., kedd

Farsangra: Fánkok

Már régóta noszogattak fánkokért, de tartottam magam az időhöz, amikor farsangra készülünk, akkor, vagyis mostanság jött el az ideje, hogy süssek. Nagy kedvence a fiamnak, akinek persze szoktam venni készen is, de
 ez a házi kevés lett. Nem tudom, minek köszönhetem, viszont alig tudtam belőle enni.
Följöttek a barátjával, ezért gondoltam meglepem a kis kamaszokat egy kis uzsival:
Recept: 25 dkg liszt, 3 tojás, 2  dkg élesztő, 0,5 dl tej, só, cukor, vaj/margarin, citromhéj.
Először az élesztőt megfuttatjuk, közben a tojássárgákat cukorral, majd vajjal jól kikeverjük.
A tojásfehérjéket felverjük habbá és a liszttel vegyesen beleforgatjuk a masszába.
Én most csak vaníliás cukorral szórtam meg, de lehet lekvárral, vanília sodóval is.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése