2012. augusztus 13., hétfő

Andalúzia


Ezen a nyáron egy olyan helyre mehettünk, ami régóta várakozott a listánkon, de valahogy sosem jutottunk el eddig.
Spanyolországban jártunk, ahol szó szerint lejártuk a lábunkat, testedzésben nem volt hiány, de megérte!

Amikor leszálltunk , már kellemes kép alakult ki. Ez végig kísérte az ottlétünket, mindenki mosolygósan fogadott. Nagyon tetszett a spanyol nyelv, ételek, sörök, borok...

Jártunk kis helyi tapas bártól (Malagában), elegáns drága éttermekig (Fuengiola) mindenhol.Sajnos versenyt futottunk az idővel, de szerintem biztos, hogy visszamegyünk, mert még egy csomó mindent látni kell!

Tavaly részt vettem egy andalúziai receptversenyen, már akkor tudtam, nekem tetszeni fog ez a gyönyörű hely! A sonkájukat, chorizot, bort már ismertem, de amikor minden boltban, még a legkisebbekben is ott lógnak azok a hatalmas sonkák, az nagyon más!

Első nap beszabadulva a közértbe, rengeteg finomságot találva mentünk haza. Nagyon élveztem, hogy mindenből van sok választék és nem ugyanaz, mint itthon. Ami ledöbbentett, az a fagyi árak voltak, messze magasan szárnyaltak, viszont a többi ételben nagyon jó árakat találtunk.

Természetesen koktélozás (Mojito), Sangriázás és malaga bor fogyasztás is volt. Kipróbáltunk többféle Paellát is, és minden nagyképűség nélkül mondom, én is igazit tudok készíteni, pedig most jártam először itt.

A kedvencem a sör+limonádé kombó (shandy) volt, mert igen melegek voltak arrafelé is, és így hűsített és kevésbé ütős volt.

Amit évek óta hallok, milyen gyönyörű Marbella, igaznak bizonyult, imádtam a kis utcácskáit tele asztalokkal, finom kávéillattal! Egyszer oda is visszamennék! Reggelire (kb 12 órakor a spanyolok is akkor ültek be!) egyszer megkóstoltuk a helyi churrost (teljesen hasonló, lángos tésztája volt), ami az én ízlésemnek kicsit sós  és olajos volt, de az édes csokival azért elfogyott.

Van egy hely, ami itthon nagyon kíváncsivá tett, látványa,és neve miatt is : Ronda.
Ide nem biztos, hogy visszamennék, mert a kb30-40 km út felfelé a hegyen igen kacskaringós volt, és du fél ötkor még mindenki sziesztázott, így alig volt hely, ami nyitva is volt.
De azért megérte, mert nem bírtam volna ki, ha nem jutok fel oda!



Fuengirola








Mijas














Malaga






Malaga



Biopark



Marbella




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése