2010. október 20., szerda

Fehérrépa krémleves

Két éve az a fantasztikus meglepetés ért, hogy nyertünk egy utat Saalbach-ba, teljes ellátással egy ötcsillagos szállodába, a síparadicsom tetejére. Amikor a vonatok szaladtak velünk, már elámultam, csodaszép tájképek vettek körül, ahogy mentünk egyre feljebb, teljesen más világ tárult a szemünk elé. Megéreztem , mi az a síszenvedély, amit eddig nem tapasztaltam, ugyanis nem tudok síelni.
A szállodától megint elájultam, mintha nekem rendezték volna be! Szerintem nem is fogok ilyet látni többet, mert nem túl sűrűn járunk felújított ötcsillagos szállodába. A lényeg: az egyszerű fából faragott éjjeliszekrénytől az ultra modern műanyag lámpáig,  minden stílus jelen volt a szobánkban. A fürdőszoba pedig akkora volt, mint egy másik nagyszoba. Ott is egész fatörzsből alakítottak ki lámpakreációt.
Lenyűgözőnek találtam az ételsorokat is! Minden, ami szem-szájnak dukál, az jelen volt. A legnagyobb élmény egy délutáni uzsonna jelentett, ugyanis még sosem láttam ennyi lazacot befalni a kisfiamtól. Ezt még sokáig emlegettük.
Az utolsó, ünnepi vacsorán pedig nekem kedveztek a fehérrépa krémlevessel. Ilyen finomat még sosem ettem!
Sajnos hiába kérdezgettem, nem tudta elmondani a felszolgáló lány, mik voltak benne.
A napokban hihetetlenül olcsón jutottam fehérrépához, ezért ma meg is csináltam a saját kedvemre,
( a család többi tagja egyáltalán nem kedveli, még a levesből is kiturkálják).

 

Először arra gondoltam, sokkal finomabb lenne a sütőben sütve, mint ahogy J. Olivertől láttam, és ettől felbuzdulva így kezdtem, és nem fent párolgattam a répát vajon, hanem betettem a sütőbe a hagymákkal együtt.
Hozzávalók: 4-5 fehérrépa, 1 gerezd fokhagyma, pici fej v.hagyma, só, bors, cukor, citromhéj és-lé, tejszín, őrölt gyömbér, cayenne-bors.

Az egészet összeturmixolom és zöldséglével felöntöm. Lehetne bele még zellert tenni, vagy babérlevelet is.
majd legközelebb tovább kísérletezek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése