2011. június 1., szerda

Fafülgombás tészta szójás oldalassal

Ez a különleges, távol-keleti gombafajta szinte minden kínai levesben, húsos ételekben, ragukban szerepel.
Régen gyógyítószerként is használták, nevét a formájáról kapta, ahogy a második képen látható is: fül formájú, illetve mint egy szép tölcsérvirág  . Fán termesztik , nálunk szárítva kapható, és áztatni kell, mielőtt felhasználnánk. Sok jótékony hatása mellett B vitamint, magnéziumot, vasat és cinket is tartalmaz.

Először az oldalasokat kb 1 órára szójaszószban és fokhagymában állni hagytam.
Persze még só, bors, római kömény és chili is került a keverékbe.
Zsírral meglocsolva pirosra sütöttem.

A gombás tészta már napok óta váratott magára, nagyon kedvelem a gombát, mindenben finom.
Lehet rizstészta, vagy üveg is akár. (Ha nincs más, makarónival is ehető!)

Hozzávalók: 1 lilahagyma, 1-2 sárgarépa, 4-5 gerezd fokhagyma,  szójaszósz (elég sok), bambuszrügy, meleg vízben áztatott , szárított fafül gomba, chili, és kaliforniai paprika, pici gyömbér, só, bors, újhagyma.

A tésztát beleforgattam az előzőleg átsütött zöldségekhez. Eredetileg nem volt hozzá hús tervezve, akár vegáknak is szólhatott volna ez a recept, de ez a szójás öntetben áztatva igen illet hozzá.











2 megjegyzés:

  1. Nagyon kellemetes tészta étel. Jöhet egy adaggal.

    VálaszTörlés
  2. Már írtam egyszer választ, de valami miatt nem jelent meg, én meg a Te "zöldségeid"-ből kérnék!

    VálaszTörlés