2012. szeptember 13., csütörtök

Spenótos-körtés gersli saláta (árpagyöngye)

Amikor vásároltam a nem éppen nyári csülkös káposztához, vettem egy zacskó gerslit, amit persze jól ki is hagytam! Sajnos...

Aztán megláttam egy jó pár blogon, hogy lehetne belőle rizottó félét is készíteni, ezért este nekiveselkedtem  Spenótos rizottónak, ami tulajdonképpen nekem inkább saláta kategóriába került.
 VKF 51. -re gondolva, ugyanis ez indított be!

Eredetileg spenótos krumplit szerettem volna bemutatni, amit kb jó 10 évvel ezelőtt ettem először köretként Horvátországban. Legközelebb az jön!

Ezt a salátát ez a csodaszép körte dobta föl leginkább! Meglepő módon, jól megy a spenót kicsit enyhe kesernyésségéhez.


Hozzávalók: kb 20 dkg gersli , 1 l víz, 2-3 marék spenót levél, 2 db körte, fokhagyma / újhagyma / vöröshagyma, só, színes bors, fehérbor (elhagyható), 4 dkg vaj, rokfort jellegű sajt/ parmezán / kecskesajt , balzsamecet, olívaolaj

A gerslit sós vízben puhára főztem (kb 15 perc), a spenót leveleket vajon fokhagymával ill hagymákkal megdinszteltem, aztán összekevertem a leszűrt gerslivel , megszórtam kéksajttal, olajjal és balzsamecettel ízesítettem.
Régen már készítettem pizzát kéksajt-körte párossal, iszonyú finom! Innen tudtam, hogy ez nagyon jó lesz!














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése