2012. szeptember 16., vasárnap

Segítsüti : Epercsók epres -fehér csokis Cassata-ja

Számomra nagyon különleges és színes ez a  túrós sütemény, bár még sosem ettem Olaszországban!

Itt van ugyanis már a 2012-es őszi Segítsüti akció, amire nagyon sok ötletem támadt, de most ez
a különleges Epercsókos, azaz epres és csokis tortát készítettem.




Ez az első, ezért nem lett tökéletes, de remélem a nagy napon, az átadáskor már fantasztikusan sikerül!

Arra gondoltam, hogy a szicíliainak nevezettel kezdek, mert az volt a legszimpatikusabb.
De már megint elkezdtem gondolkozni, és átvariálni. Így született meg ez a csokis tésztájú epres fehér csokis bevonatú finomság. Az eredetiben természetesen nincs eper, de ezzel még finomabbá szerettem volna tenni.

A kandírozott eper és étcsoki a lehető legjobban egészíti ki az egymás édességét!  Remélem másnak, sőt, sokatoknak fog tetszeni ez a  sütemény!:)


Hozzávalók:
 4 tojás, 5 dkg csokoládé / kakaópor, 0,5 bögre cukor, 1 bögre liszt,1 tk sütőpor,
A kész tészta locsolásához:  tokaji aszú / brandy / marsala
Töltelék: 300 g ricotta, 150 g porcukor és 2-3 kanál víz (szirup) 1-2 dl tejszín,   150 g mascarpone, reszelt citromhéj, kandírozott gyümölcs: 1-1 marék  eper, citrom, narancs,  koktélcseresznye,  pisztácia, 10 dkg étcsokoládé
Máz: 2-300 g epres fehér csokoládé 8 dkg vaj

Elkészítése: A tojásokat habosra keverjük először a cukorral, majd amikor már krémes, a liszttel, kakaóval és olvasztott csokival is elkeverjük.
A  vizet a cukorral sziruppá főztem, amikor kihűlt az addig krémessé kevert ricottához adom. Majd a mascarponét, tejszínhabot, csokit, kandírozott gyümölcsöket is.
A tetejére megolvasztjuk a csokit vajjal, majd a hűtőben megdermesztjük.
Ez a mennyiség kb 10 x 20 sütőformába készült eredetileg , de én kerek tortaformát választottam neki.
A kisült tésztát a fóliával kibélelt tortaformába rakosgatjuk, meglocsoljuk , majd a tölteléket ráhalmozzuk, aztán lefedjük a ismét a piskótával.














2 megjegyzés:

  1. Hmm, micsoda finomságokat pakoltál ebbe! Isteni lehet!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, aranyos vagy, de a tortádat nem igazán tudná felülmúlni!:)

    VálaszTörlés